niedziela, 16 września 2012

Trochę wyjaśnienia i coś nowego

Kochani, będę się usprawiedliwiać. Z nieobecności na Waszych blogach i na swoim własnym. A tu już mi stuknęło 5000 wyświetleń, więc z całego serca Wam dziękuję za Waszą obecność, komentarze i za przyjemność bycia z Wami tu na co dzień :)

A dlaczego mnie nie było? Bo pracowałam nad dwoma nowymi projektami :) Zajęło mi to sporo wolnego czasu, ale mam nadzieję, że warto było i Wam się spodobają :)

Pierwszy z nich to wyzwanie pt. "Wojna i... literatura" - dla miłośników historii i nie tylko. Naszym celem jest czytanie książek, w których pojawia się nasz główny motyw, czyli wojna. 
Edit: Po przeczytaniu kilku wypowiedzi muszę dopisać, że nie chodzi tylko o literaturę wojenną. Wojna ma być tłem wydarzeń, jak np. w "Jeźdźcu miedzianym", albo mamy dwa równolegle toczące się wątki: jeden we współczesności, drugi w czasie wojny - i tu na myśl przychodzi mi "Niemiecki bękart" Camilli Lackberg czy "Milczący zamek" Kate Morton. Równie dobrze może do tego wyzwania pasować romans :)
Żeby dowiedzieć się więcej, zajrzyjcie tutaj:




Drugi projekt to akcja pt. "Entliczek-Poradniczek" :) Zaznaczam od razu - to nie jest wyzwanie! Będziemy tworzyć naszą wspólną bazę danych :)
W tym przypadku naszym celem będzie wspólne tworzenie strony zawierającej nasze recenzje poradników wszelkiej maści. I tu również nie będę się rozpisywać, bo o wszystkich szczegółach dowiecie się stąd:



I co, jak Wam się podoba? Weźmiecie w czymś udział? :)

33 komentarze:

  1. Chętnie przyłączę się do drugiej akcji. Już jestem umówiona z wydawnictwem na 4 poradniki, co prawda odbiorę je dopiero pod koniec października ale zakładam że akcja będzie trwała i trwała, więc zdążę o nich napisać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno przyłączę się do Entliczek-Poradniczek.
    Wojna i ... literatura to też świetne wyzwanie, tyle, że dla mnie 2 książki w tym temacie na miesiąc to za dużo niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chętnie przystąpie do dwóch, ale nie zażekam się, że zawsze będę w temacie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja odpadam, nie dam rady czasowo podołać kolejnym wyzwaniom, ale pomysły super...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba też nie dam rady, ale jak już będzie działać to zobaczę i może wtedy zmienię zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam obecnie czasu ale w przyszłości czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie przyłączyłabym się do wyzwania Wojna i...literatura, ale obawiam się, że nie dam rady przeczytać 2 książek o tej tematyce w miesiacu. Drugie wyzwanie odpada całkowicie gdyż nie czytam poradników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna też może być :) I tak jak sprostowałam w poście: książka nie musi być w tematyce stricte wojennej.

      Usuń
  8. bardzo ciekawe pomysły
    nad udziałem póki co jedynie pomyślę, gdyż mam już sporo na głowie ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z poradnikami to jest tak, że piszesz u siebie recenzję, a potem tylko wrzucasz ją do naszej bazy danych, czyli "Entliczka-Poradniczka" i tyle :) Nie wyznaczam żadnych dat, ilości sztuk w miesiącu itp.

      Usuń
  9. Poradników nie czytuję. A co do tematyki wojennej... Jak tak się nad tym zastanowiłam, to wyszło mi że jakoś rzadko na takie książki trafiam. Częściej oglądam filmy wojenne, niż czytam książki tego typu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak się zastanowię, to o filmach też możesz spokojnie pisać. Wyzwanie może być w ten sposób nawet ciekawsze :)

      Usuń
  10. Oczywiście, że się podoba i zgłaszam się od razu :) Mam nadzieję, że wyrobię normę 2 książek o tematyce wojennej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama chętnie spróbowałabym się w tym pierwszym wyzwaniu tj. Wojna i literatura. Tylko wątpię czy w tym miesiącu wyrobię się czasowo. Od października z chęcią przystąpię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe propozycje. Pomyślę jeszcze i dam znać :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chętnie przyłączę się do projektu Entliczek Pentliczek, na swoim blogu mam kilka recenzji poradników, a i w planowanych lekturach znajdzie się parę pozycji tego typu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Już z niecierpliwością czekam na pierwsze recenzje :)

      Usuń
  14. Pomysły i propozycje projektów bardzo ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Wojna i... literatura" bardzo mnie nęci. :) Zastanowię się nad tym wyzwaniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyzwanie mnie interesuje. Zapamiętam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kusisz, kusisz:) ja oczywiście zastanawiam się nad wyzwaniem "Wojna i...literatura", jednak chyba jeszcze nie w tym miesiącu, na stosiku oczekują pozycje raczej nie w tej tematyce, a koniecznie chcę je przeczytać. Jak tylko praca mnie nie "pochłonie":) piszę się od października.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tadam! No i wreszcie mi się udało! :)
      Może jednak coś znajdziesz w czytanych książkach, co chociaż trochę nawiąże do tematyki. Fajnie by było, ale oczywiście nie namawiam usilnie, bo Cię jeszcze wystraszę :)

      Usuń