czwartek, 11 października 2012

Stosikowo

Minęło już sporo czasu od mojej ostatniej prezentacji stosiku. Jednak nie będę Wam przedstawiać wszystkiego, co w tym czasie nabyłam, tylko to, co planuję na październik. Dosyć ambitnie podeszłam do tematu, biorąc pod uwagę ilość wolnego czasu na czytanie. Mam jednak nadzieję, że dam radę :)

W tym miesiącu postanowiłam dołączyć do wyzwania "Z literą w tle" :) Miałam nie brać w nim udziału, żeby uniknąć ewentualnego zarzutu, że wybieram takie litery, które to mnie najbardziej będą odpowiadać. Ale trudno. Entuzjazm uczestników wyzwania tak mi się udzielił, że im... pozazdrościłam :) Karkam - Tobie szczególnie dziękuję za rozwianie moich wątpliwości!


Mój środowy nalot na bibliotekę zakończył się oczywiście buszowaniem między półkami, gdzie mogłam znaleźć autorów na wiadomą literę. Oto moje zdobycze:
  1. "Alexandra" Valerie Martin
  2. "Droga" Cormac McCarthy
  3. "Dom w Riverton" - na tę książkę "chorowałam" już od wielu miesięcy i w końcu udało mi się ją wypożyczyć.
Trzy kolejne pozycje to efekt wczorajszych zakupów robionych w "Realu", gdzie można w tym miesiącu nabyć książki za... 6,99 zł! Po prostu nie mogłam nie skorzystać z takiej okazji!
  1. "Lustrzane odbicie" Audrey Niffenegger
  2. "W pościeli" Ian McEwan - wybrana specjalnie na wyzwanie :)
  3.  "Światła pochylenie" Laura Whitcomb
I dwie ostanie pozycje to:
  1. "Drood" Dan Simons - od wydawnictwa MAG
  2. "Karolcia" Maria Kruger - to akurat na inne wyzwanie - "Niezapomniane lektury z naszego dzieciństwa"
To tyle :) 

52 komentarze:

  1. O nie! Dlaczego ja nie mam żadnego Reala w pobliżu! O nieeee! Bardzo zazdroszczę Ci "Światła pochylenie" i Lustrzane odbicie" :)

    Poza tym - Moja Droga, bardzo cieszę się, że w końcu dołączysz do wyzwania, które przecież sama wymyśliłaś (!!!). Dziwiła mnie Twoja decyzja, przecież nawet gdybyś miała wybierać literki pasujące Tobie - to co z tego? Mi pasuje każda litera, dzięki każdej odkrywam nowych autorów, sięgam po zapomniane przeze książki, które smutno patrzą na mnie z półek...Twoje wyzwanie jest moim ulubionym :) Nie wyobrażam go sobie bez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, teraz mnie samej się to wydaje się dziwne :)
      Kochana, dziękuję Ci jeszcze raz!

      Usuń
  2. Oj tak :) Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć, bo wszystkie już chcę czytać! :) To mój odwieczny problem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jenah super, że z nami bedziesz "czytać". a Twoje wyzwanie dla mnie to nie rywalizacja, a sama przyjemność, więc to przyjemność dzielimy wspólnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, nie wiem, co napisać... Bardzo Ci dziękuję za te słowa! Bardzo!!!

      Usuń
  4. Zycze milej lektury :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam święcie przekonana, że bierzesz udział :) Nawet jeśli wybrałabyś literkę "pod siebie" to co z tego? W końcu to Ty je wymyśliłaś :) Stosik super: czytałam "Dom w Riverton" (mam słbosc do tej autorki" i Świateł pochylenie" - dobra, choć nie rozumiem zachwytów.A i jeszcze oczywiście "Droga" McCarthy'ego - rewelacyjna.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak właśnie postrzegasz mój udział w wyzwaniu. To jest bardzo budujące :)

      Do Kate Morton to ja też mam słabość, choć czytałam tylko "Milczący zamek". Z powodzeniem uwiodła mnie tą powieścią. "Droga" bardzo mnie intryguje. Wydaje mi się, że to nie będzie nic banalnego. "Świateł pochylenie" kojarzy mi się trochę z ostatnią moją lekturą - "W zbawiennej próżni" - dlatego tym bardziej jestem jej ciekawa.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, żebyś znalazła coś dla siebie, bo cena jest naprawdę kusząca!

      Usuń
  7. A ja zapomniałam o wyzwaniu i z biblioteki nie przytargałam niczego, co spełniłoby wymogi. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało przecież :) Miesiąc się jeszcze nie skończył, a nawet jeśli nie zdążysz, to będziesz mogła wziąć udział w następnym :)

      Usuń
  8. "Drood"... zazdroszczę. Mam nadzieję, że będę miała okazję ją przeczytać w najbliższym czasie - wiele dobrego o niej słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam już ją czytać. Jest fantastyczna! Żałuję tylko, że nie mogłam dopaść w bibliotece "Tajemnicy Edwina Drooda". Bardzo chcę ją przeczytać, żeby mieć całościowe spojrzenie na postać Drooda.

      Usuń
  9. Dzięki za info o ofercie reala ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja zaczynam mieć poważne obawy co do uczestnictwa w planowanych wyzwaniach, przynajmniej w tym miesiącu:( można powiedzieć, że sama sobie jestem winna, uruchomiłam ponownie moje źródełko dostawy książek
    w postaci Pani Dyrektor:)Otrzymałam stosik, który niestety nie spełnia wymogów, a nie chcę ryzykować utraty premii za ich zbyt długie przetrzymanie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To następnym razem załatw sobie takie, które będą pasować :) Wilk syty i owca cała :) A co masz od niej ciekawego?

      Usuń
    2. :)właśnie tak, następnym razem postawię warunki, a co:))
      4 pozycje, w tym niestety jedna, którą już mam i czytałam
      "Sól i pieprz" Bugajskiego.
      Pozostałe to:
      "Amandine" Marlena de Blasi
      "Taniec z aniołem" Ake Edwardson
      "Krajobraz finansów poety" Jess Walter

      Usuń
    3. Poczytałam o nich trochę na LC. Zapowiada się ciekawie :) Szczególnie "Amandine".

      Usuń
    4. Czekam z niecierpliwością na recenzję "Domu w Riverton".
      "Zapomniany ogród" jest już w drodze:)za sprawą Dyzia, poszukiwał też "Domu..." ale w żadnej księgarni książka nie była dostępna:(
      "Amandine", krótko mówiąc trochę mnie rozczarowała, niemniej kwalifikuje się do wyzwania "Wojna i literatura", więc może jednak coś "wyskrobię":)

      Usuń
  11. oo "Karolcie" bardzo lubiłam, z tego co pamiętam :D
    miłego czytania! A pamiętasz może jakie mniej więcej książki były do kupna w realu poza tymi, które są na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy to, co znalazłam w "moim" Realu jest też w innych, ale z tego, co pamiętam, to można było jeszcze znaleźć:
      - "Zaklętych w czasie" A. Niffenegger,
      - "Amsterdam", "Na plaży Chesil", "Pierwsza miłość, ostatnie posługi" I. McEwan
      - "Zarys dziejów traktora po ukraińsku" M. Lewycka
      - "W zbawiennej próżni" R. Domingue
      - "Franny i Zooey" J.D. Salinger
      To tak na szybko. Pewnie jeszcze później mi się coś przypomni... Ogólnie to sporo tego było :)
      Były jeszcze jakieś sci-fi, ale tytułów to raczej sobie nie przypomnę, no i kryminałów też było kilka.

      Usuń
    2. Widziałam dwa tytuły "Dalziel i Pascoe" R. Hill, ale możliwe, że jest tego więcej.

      Usuń
    3. "Bóg jest moim kumplem" C. Massarotto.

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję :D ale chyba nie ma t nic, na czym bardzo by mi zależało, więc odpuszczę sobie trip do reala ;-) już i tak jestem bankrutem przez promocję w Weltbildzie!

      Usuń
    5. Nie ma za co :)
      Ja nawet na stronę Weltbildu nie wchodzę. Boję się, że znowu wydam fortunę :)

      Usuń
  12. Ehhh w takich momentach żałuję, że mieszkam w miasteczku, o którym mało kto słyszał i gdzie takiego Reala itp itd nie uraczysz...
    Przyjemnej lektury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      W zasadzie to jestem w podobnej sytuacji, bo też mieszkam w miasteczku, a do "Reala" jeżdżę do sąsiadującego z nim miasta. Dobrze, że to dosyć blisko jest :)

      Usuń
  13. Nie, no jestem załamana, dlaczego u mnie nie ma Reala, od dawna poluję na "Światła pochylenie", ciekawi mnie też "Lustrzane odbicie", a tu proszę, taka nieziemska oferta, będę wyć do księżyca.
    "Karolcia" to mój numer jeden z dzieciństwa, zazdroszczę Ci również "Drooda", książka wydaje się być niesamowita.
    Zapowiada się sezon dobrej książki,oj będzie się działo. Przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj będzie, będzie :) Byle tylko czasu wolnego było więcej :)

      Na "Drooda" czekałam z ogromną niecierpliwością. Jak ja się cieszyłam, kiedy dostałam paczuszkę :)

      Usuń
  14. Takie pyszności w Realu? O jejku, muszę tam jechać!
    Chętnie podebrałabym "Lustrzane odbicie" i "W pościeli".

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że nie tylko ja postanowiłam się pobawić w tym miesiącu w wyzwania :). Moje zbiory na literę "M" jednak aż tak liczne nie są. Raptem dwie książki dorwałam, ale zawsze coś. Do Trójki e-pik za to mam komplet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jakoś nie mogę się zabrać za trójkę. Od dwóch miesięcy próbuję - bez powodzenia oczywiście.

      Usuń
  16. Ciekawe tytuły, miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  17. Z Twoich stosikowych tytułów znam tylko... Karolcię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny stosik! Z podanych tytułów przeczytałam "Drogę", która wywarła na mnie niesamowite wrażenie. To niezapomniana książka. Czekam na recenzje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Droga" jakoś sama z siebie "przyciągnęła" mnie w bibliotece. Nawet nie przeczytałam do końca opisu, a już wiedziałam, że chcę ją mieć :)

      Również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Z niecierpliwością czekam na recenzję "Drooda". ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja na "Lustrzane odbicie". Cudowny stos :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdobycze znakomite, gratuluje!

    Ciesze sie, ze bierzesz wreszcie udzial we wlasnym wyzwaniu. W ogole nie rozumiem Twojego wahania :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już teraz też nie rozumiem :) Lada chwila pokaże się moja pierwsza recenzja do wyzwania :)

      Usuń
  22. też uważam że spokojnie możesz brać udział w wyzwaniu!
    Dom w Riverton dostałąm na ostatnie Boże Narodzenie od teściowej... i stoi nadal na półce...
    Real mówisz....? hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo... :)

      Na "Dom w Riverton" zachorowałam po przeczytaniu "Milczącego zamku". Trochę nawet zaczęłam czytać. Na razie zapowiada się całkiem nieźle :)

      Usuń
  23. "Drogę" bardzo polecam. :) "Światła pochylenie" jest ok, ale szału nie ma. ;) I "Karolcię" rzecz jasna też. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Karolcia" już się czyta :)
      "Światła pochylenie" niebawem kończę. Początek był rewelacyjny, potem już było trochę gorzej. Czekam teraz tylko na fajne zakończenie (najlepiej zaskakujące). Mam nadzieję, że spełni moje oczekiwania, bo inaczej się poczuję bardzo zawiedziona.

      Usuń
  24. No, no, całkiem przyzwoity stosik :) Sama bym się w taki zaopatrzyła :)

    OdpowiedzUsuń