czwartek, 28 kwietnia 2016

Recenzyjne zauroczenia cz.1


Recelinki mają swoje "Blogowe ciekawostki", tutaj natomiast chciałabym się z Wami podzielić linkami do recenzji, które spowodowały, że moje chęci przeczytania (a nawet kupienia - już, teraz, natychmiast!) książki, osiągnęły poziom maksymalny :) Opisy dodałam tak dla informacji.

W drugiej części posta zamieściłam linki do tych recenzji, które same w sobie z jakichś powodów są dla mnie ciekawe. Albo są to naprawdę świetnie napisane teksty, albo zawierają jakieś elementy, które np. mnie rozbawiły :)   


Oto wspomniane linki:

Gosia Oczko (zemfiroczka): "Z łopatą na atom"* Swietłana Aleksijewicz – Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości

Opis: "26 kwietnia 1986 o godzinie pierwszej minut dwadzieścia trzy i pięćdziesiąt osiem sekund seria wybuchów obróciła w ruinę reaktor i czwarty blok energetyczny elektrowni atomowej w położonym niedaleko granicy białoruskiej Czarnobylu. Katastrofa czarnobylska była najpotężniejszą z katastrof technologicznych XX wieku."
Dwadzieścia lat później Swietłana Aleksijewicz wróciła do Czarnobyla. Rozmawiała z ludźmi, dla których ten dzień był końcem świata, którzy żyć nie powinni, ale przeżyli i żyją, bo żyć trzeba. A oni opowiedzieli jej o tym, co wydarzyło się wtedy, i o tym, co jest tam dziś. O ponad dwóch milionach Białorusinów, których zapomniano przesiedlić poza strefę skażoną, o dzieciach bez włosów, o zwierzętach o smutnych oczach, które zamieszkały w porzuconych domach, o dziwnych stworach, które pojawiły się w rzekach i lasach. I o tym, że mimo wszystko ludzie chcą być szczęśliwi.
Podobnie jak w książce o radzieckich żołnierkach wybitna białoruska dziennikarka stawia nas wobec bezlitosnej prawdy. To książka o apokalipsie, która nastąpiła pewnej kwietniowej nocy tuż za naszą wschodnią granicą. 


Wiedźma: Sebastian Fitzek, Pasażer 23
 
http://wiedzma-czyta.blogspot.com/2016/04/sebastian-fitzek-pasazer-23.html
Opis: Pięć lat temu Martin Schwarz, psycholog policyjny, stracił żonę i synka. Zaginęli podczas wakacyjnej podróży luksusowym wycieczkowcem „Sułtan Mórz”. I nikt nie mógł wyjaśnić, co naprawdę się wydarzyło… Odtąd Martin jest wrakiem człowieka. Wyzywając los, rzuca się w wir straceńczych misji jako policjant pracujący pod przykryciem.

Pewnego dnia otrzymuje telefon od starszej pani, która przedstawia się jako autorka thrillerów. Żąda, żeby natychmiast przybył na pokład „Sułtana Mórz”. Twierdzi, że ma nowe dowody w sprawie zaginięcia jego rodziny: Kilka tygodni temu inna zaginiona dziewczynka powróciła na statek. Tuląc pluszowego misia synka Martina…


Sardegna: "Unik" Chelsea Cain
 
Opis: Kick Lannigan, mimo młodego wieku, przeżyła w życiu koszmar. Porwana w biały dzień, w wieku zaledwie sześciu lat, przepadła bez wieści. Po kliku miesiącach poszukiwań już mało kto wierzył w szczęśliwe zakończenie tej historii.Wszyscy zakładali najgorsze. Gdy więc niespodziewanie, po kilku latach od tego tragicznego zdarzenia, okazało się, że dziewczynka żyje – wszyscy przecierali oczy ze zdumienia.
Każda trauma pozostawia jednak ślad. Kick, w pierwszych miesiącach po uwolnieniu, zmaga się z zespołem stresu pourazowego, a rozliczne terapie, w których uczestniczy, zdają się tylko pogarszać sprawę. Lekarstwem okazuje się… wysiłek fizyczny i walka. Dziewczyna zaczyna trenować boks, łucznictwo, szkoli się w walce wręcz, rzucaniu nożem oraz strzelaniu do celu. I poprzysięga, że już nigdy nie będzie ofiarą…

Kiedy więc w ciągu miesiąca w Portland ginie dwójka małych dzieci, a na jej drodze staje tajemniczy Bishop, Kick nie waha się ani przez moment. Dziewczyna uzbrojona w arsenał broni rusza na poszukiwania zaginionych, zupełnie nieświadoma, że wszystkie tropy prowadzą bezpośrednio do jej przerażającej przeszłości…


Aleksandrowe myśli: Pokochałam wroga, Mirosława Kareta

Opis: Przekleństwo uczuć, bezlitosna wojna i rodowe tajemnice
To był związek nie do pomyślenia. Dla otoczenia, dla rodziny i dla samej Jadwigi. Podczas wojny nawet szlachetny człowiek ubrany w niewłaściwy mundur - zawsze będzie śmiertelnym wrogiem. Zwłaszcza gdy rywalem do serca kobiety jest członek ruchu oporu…
Kilkadziesiąt lat później tajemnicze słowa matki wypowiedziane na łożu śmierci i odnaleziony osobisty pamiętnik z wojennych lat naprowadzą Maksymiliana na trop mrocznej rodzinnej tajemnicy i zarazem narodowego tabu. Szanowany krakowski lekarz szybko przekona się, że są osoby, które nie cofną się przed niczym, aby uniemożliwić mu poznanie prawdy.
Pierwszy tom sagi rodziny Petrycych zachwyca intrygującą fabułą, autentycznością moralnych dylematów i wiernym oddaniem realiów okupowanej Polski. Podobne historie pisało samo życie - na ich ślady autorka, dziennikarka i historyk, natrafiła w Krakowie i w Monachium, miastach, z którymi związana jest od lat.






Linki do recenzji, które same z siebie wzbudziły moje szczególne zainteresowanie:

PannaKac: POKÓJ, Emma Donoghue

http://pannakac-pisze.blogspot.com/2016/04/pokoj-emma-donoghue.html

Magdalena Majcher: Katarzyna Hordyniec "Poza czasem szukaj" | Recenzja

http://przeglad-czytelniczy.blogspot.com/2016/04/katarzyna-hordyniec-poza-czasem-szukaj.html
DżejEr Carmen: Zew krwi
 
http://poczytalna-umyslowo.blogspot.com/2016/04/zew-krwi.html

To na razie tyle. Kolejne linki zaprezentuję w następnym odcinku z cyklu "Recenzyjne zauroczenia" :)

P.S. Opisy książek pochodzą ze strony http://lubimyczytac.pl/

16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł - nie dość, że Twoi czytelnicy mogą poznać nowe książki, to jeszcze przy okazji mają szansę znaleźć interesujących blogerów ;) Mnie samą bardzo kusi "Pokój", tylko ta kolejka książek czekających na przeczytanie coraz dłuższa... :/
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomysł Ci się spodobał :)
      "Pokój" polecam z całego serca! Naprawdę warto przeczytać.

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się ten pomysł na cykl. :) Z zaprezentowanych przez Ciebie tutaj książek prawdziwym "must have" jest dla mnie "Poza czasem szukaj".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za te słowa popierające mój pomysł, to wiele dla mnie znaczy :*
      Jeśli chodzi o książkę, to tutaj akurat nie miała dobrej recenzji, ale przyznam, że nawet mnie zainteresowała.

      Usuń
  3. O, dziękuję za polecenie mojego tekstu! Tak mało mnie teraz w blogosferze, że miałam wrażenie, że nikt już mnie nie czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak czyta :) Nie zawsze mam czas, żeby pod wszystkimi postami, które czytam, zostawiać jakiś ślad, ale staram się być na bieżąco :)

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł na cykl :)

    Oglądałam ekranizację "Pokoju" i mi się bardzo podobał ten film. Teraz chciałabym przeczytać książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      A jeśli chodzi o "Pokój", to jeszcze nie widziałam filmu, ale książkę czytałam i jest rewelacyjna. Chociaż możesz być teraz pozbawiona elementu zaskoczenia, to jednak myślę, że nie powinnaś być zawiedziona.

      Usuń
  5. Fajny cykl wymyśliłaś. Ja bym się chętnie skusiła na "Pokochałam wroga".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak mi wpadło do głowy, że fajnie mieć swoje upatrzone książki i recenzje w jednym miejscu, do którego mogłabym zaglądać w każdej chwili. Kiedyś na podstawie recenzji spisywałam na kartce listę książek, które chciałabym przeczytać, ale taka forma chyba mi bardziej odpowiada. I w każdej chwili mogę zajrzeć do recenzji, która mnie w jakiś sposób uwiodła :)

      Usuń
  6. Awww... dziękuję za wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo intryguje mnie "Unik" i "Pokój". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę przeczytać w końcu jakąś książkę Aleksijewicz... "Pokochałam Wroga" czeka na półce :)

    Pozdrawiam
    Książki - inna rzeczywistość

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ten nowy cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wspomnienie, bardzo mi miło. A przy okazji dowiedziałam się o Twoim drugim blogu ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń