poniedziałek, 18 listopada 2013

Głos Czytelnika


Kochani, chciałam się z Wami podzielić pewnym pomysłem, który krążył mi po głowie już od dawna. Kiedyś chodząc po księgarni, pomyślałam, że byłoby fajnie gdyby ktoś zabrał się za wydawanie gazetki z recenzjami napisanymi przez blogerów (może coś takiego już istnieje, ale ja o tym nie wiem). Materiału nie brakuje i jest go coraz więcej, a to by była dodatkowa świetna promocja dla książek :) Druga rzecz, która przyszła mi do głowy, to właśnie spora ilość pojawiających się codziennie na blogach ciekawych recenzji. W moim przypadku to jest wręcz fizycznie niemożliwe, by przeczytać wszystko! A szkoda, bo wiele tekstów jest naprawdę bardzo dobrych i inspirujących, lecz do nich po prostu nie docieram.

Przyznaję się - mam w sobie coś z badacza, naukowca i recenzja nie interesuje mnie tylko pod kątem przekazu, ale także formy. Brakuje mi takiego miejsca, do którego mogłabym w każdej chwili wejść i przeczytać teksty, które w jakiś sposób się wyróżniają. I takie miejsce właśnie chciałabym stworzyć. W ten sposób narodził się projekt "Głos Czytelnika", w którym będę zamieszczać linki do upolowanych przeze mnie najciekawszych recenzji. Tylko że... jak już wspomniałam, nie jestem w stanie dotrzeć do wszystkich interesujących tekstów. Może mi pomożecie? A może stworzycie razem ze mną taki spis? Wiadomo, są różne gusta, ale tu chodzi o wyłapywanie takich tekstów, że po ich przeczytaniu cisną Wam się na usta słowa "genialna recenzja". Właśnie czegoś takiego szukam! :) "Głos Czytelnika" może być nie tylko moim głosem, ale również Waszym. Co o tym myślicie? :)


36 komentarzy:

  1. Świetny pomysł:) Muszę troszkę pomyśleć nad tymi najlepszymi z najlepszych, które ostatnio czytałam - na pewno się podzielę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłabym naprawdę wdzięczna, gdybyś podesłała swoje typy :)

      Usuń
  2. Naprawdę świetny pomysł i popieram!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł - jednak ja ci niewiele pomogę, bo mam strasznie ograniczony czas :) ale z miłą chęcią będę zaglądać do ciebie i twoich zdobyczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam serdecznie do podglądania "Głosu Czytelnika" :) Będzie mi bardzo miło :)

      Usuń
  4. Jeszcze dzisiaj czegoś poszukam :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Warto uhonorować najlepszych blogowych recenzentów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to. Można się od nich wiele nauczyć, zainspirować się ich tekstami lub po prostu poczytać z przyjemnością. Do wielu takich recenzji nie mam szans dotrzeć, a szkoda...

      Usuń
  6. Niejednokrotnie trafiam na recenzje, które mnie powalają, jak młodzi mówią. Chętnie będę wrzucać linki do takich recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie na przykład ta recenzja przypadła do gustu :)
    "Wałęsa. Człowiek z teczki"
    http://galeriakongo.blogspot.com/2013/10/waesa-czowiek-z-teczki-sawomir.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pierwszy link w historii "Głosu Czytelnika" :) Zaraz go wrzucę na stronę.

      Usuń
  8. Świetny pomysł, ale mnie od razu nasunęła się taka refleksja: subiektywizm naszych ocen może spowodować różne wybory, nie zawsze przez innych podobnie odbierane.
    Już pisząc o książkach mamy własne, często różniące się od innych spojrzenie. Książka, która zachwyca niektórych blogerów, przez innych jest nisko oceniana.
    I podobną możliwość widzę w przypadku oceniania recenzji, a co za tym idzie wybierania wartościowych linków. To będzie jednak subiektywny głos czytelnika.
    Ale życzę powodzenia i będę kibicować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może po prostu...chociaż nie wiem, czy wszystkim to pasuje i czy to nie za dużo roboty. Zrobić listę z użytkownikami, kto co poleca?
      Tutaj też w pewnej mierze chodzi o oryginalność danego tekstu. :)

      Usuń
    2. Nie, dodatkowe listy z użytkownikami to dopiero byłaby robota.
      Niech się zacznie tak, jak jest w pomyśle, a później można w trakcie coś zmieniać, modyfikować... albo nic nie zmieniać, bo może tak będzie najlepiej :)
      Z góry nie da się przewidzieć, czas pokaże.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Dziękuję Wam bardzo za te słowa, bo dały mi dużo do myślenia. Ten projekt jest dopiero w początkowej fazie i nie mam pojęcia, jak będzie wyglądał powiedzmy za dwa miesiące. Dużo będzie zależało od zaangażowania innych osób, bo jeśli się okaże, że nie będzie chętnych do podsyłania linków, kwestia subiektywizmu nie będzie miała większego znaczenia. Z drugiej strony właśnie ta różnorodność podsyłanych linków może być jeszcze bardziej interesująca, bo zaglądając na stronę "Głosu..." każdy mógłby znaleźć coś dla siebie :)

      Usuń
  9. Pomysł jest świetny:) Niestety mało skaczę po blogach więc również wiele ciekawych recenzji mnie omija:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie "Głos Czytelnika" mógłby zrobić coś dla Ciebie w tym temacie :)

      Usuń
  10. Bardzo fajny pomysł! Napiszę jak znajdę jakąś ciekawą recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. REWELACYJNA MYŚL!!!! Ty to zawsze wychodzisz z mega ciekawymi inicjatywami.

    P.s. Teraz będzie mnie tak podpisywać.

    Pozdrawiam Książkowe zauroczenie

    figlarneczytanie. blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Oczywiście zmianę wezmę pod uwagę :)

      Usuń
  12. świetny pomysł! jak natrafię na coś dobrego na pewno dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O kilku internetowych zinach, w których znaleźć można recenzje bloggerów, już słyszałem, choć wiadomo, poziom tekstów bywa tam różny. Zbiór tych tylko najlepszych? Czemu by nie, inicjatywa jak najbardziej godna zrealizowania. Sam chętnie poczytam te wyselekcjonowane teksty :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze wymyślisz coś interesującego. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł fajny takich wyróżniających się osób nie ma tak dużo, bynajmniej znam kilka blogów,które mają recenzje naprawdę na poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Popieram akcję! Zawsze miło jest być docenionym przez kolegów- blogerów. Jak natrafię na ciekawą recenzję to na pewno dam znać :)

    OdpowiedzUsuń