poniedziałek, 12 listopada 2012

Liebster blog :)

Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę” Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Przyszła kolej i na mnie w tej zabawie :) I to wszystko dzięki trzem osobom, które mnie w ten sposób wyróżniły, czyli Karkam, ejotek i Cherry. W tym miejscu chciałabym Wam za to jeszcze raz gorąco podziękować :* Z przyjemnością odpowiem na wszystkie zadane przez Was pytania.


Pytania od Karkam:

Za jaką książkę pozwoliłabyś sobie uciąć palec (lub chociaż wyrwać parę włosów)?
Za wszystkie! :) Ale chyba najbardziej za "Drogę" C. McCarthy'ego.
 
Czym jest dla Ciebie czytanie?
Sensem życia. Potrzebuję czytania jak powietrza do oddychania. Urodziłam się po to, by czytać :)
 
Kto jest dla Ciebie wzorem do naśladowania?
Nikt konkretny. Nie ma ludzi idealnych, za to są tacy, których pewne cechy charakteru w jakiś sposób mi imponują. Podziwiam tych, którzy mają pasję i potrafią jeszcze na tym zarabiać :) To prawdziwe szczęście robić w życiu to, co się kocha, i jeszcze mieć z tego korzyści finansowe.
 
Gdzie chciałabyś dożyć swoich ostatnich chwil? Jest jakieś wyjątkowe miejsce na świecie?
U boku męża. Wiem, brzmi to banalnie, ale tak właśnie jest. Otoczenie nie ma dla mnie większego znaczenia. 
 
Kto jest Twoim ulubionym bohaterem książkowym?
Lisbeth Salander - bardzo ciekawa, nieszablonowa, intrygująca osobowość.
 
Gdy widzisz kałużę, to: omijasz ją czy skaczesz w sam jej środek?
Raczej omijam, ale raczej dlatego, że po prostu nie posiadam kaloszy :)
 
Jak układasz książki na półkach? Według wielkości, alfabetycznie czy seriami?
Według wielkości :)
 
Jesteś domatorką, czy wolisz biegać po świeżym powietrzu?
Domatorką, która jednak lubi złapać trochę świeżego powietrza :)
 
Koty, czy psy? 
Małe kociaki i psiaki zawsze mnie rozczulają. Więc i to, i to. W dorosłej wersji wolę jednak psy.   

Która pora roku, jest Twoją ulubioną?
Wiosna - nie jest ani za gorąco, ani za zimno. W sam raz dla mnie :)
 
A teraz zdradź nam swój numer konta bankowego i hasło! Hmmm, żartuję! Oczywiście, jeśli masz ochotę... Na serio? Napisz proszę, czy lubisz bujać w obłokach.
Oooo, i to bardzo. Wiele moich marzeń się wtedy rodzi. A marzenia lubią się od czasu do czasu spełniać :)
 
 
Pytania od ejotek:
 
Gdybyś miał/-a możliwość zabrać ze sobą na bezludną wyspę 5 przedmiotów - co by to było? 
Mąż (potraktuję go tu troszkę przedmiotowo :)), żeby zadbał o wszystko, co trzeba, i 4 książki ;)
 
Czy bierzesz udział w wyzwaniach czytelniczych? Uzasadnij odpowiedź 
O tak! Uważam, że to jest bardzo ciekawy sposób, by zwrócić uwagę na książki, które zalegają nam na półkach, czekając w nieskończoność na swoją kolejkę, albo sięgamy w bibliotece po te pozycje, które zwykle omijamy. Przykładowo, dzięki mojemu wyzwaniu sięgnęłam po "Drogę", którą w bibliotece namiętnie pomijałam :) Żałuję tylko, że nie mam więcej czasu na czytanie, by wziąć udział w większej ilości wyzwań.
 
Wolisz wakacje w górach czy nad morzem? 
W górach. Jedno z naszych wspólnych (moich i męża) marzeń jest posiadanie domku w górach.
 
Wymień 3 cechy prawdziwego przyjaciela 
Prawdziwy przyjaciel to taki, który był, jest i będzie przy mnie, bez względu na wszystko. Na dobre i na złe :)
 
Który autor, mimo pozytywnych opinii znajomych/rodziny/blogosfery nie spełnił Twoich oczekiwań? 
Jeszcze nie trafiłam na takiego :)
 
Która książka - Twoim zdaniem - powinna mieć ciąg dalszy? 
Hmm... nie przychodzi mi w tym momencie żadna taka książka do głowy.
 
Czym kierujesz się wybierając książkę do czytania na wieczór? 
Nastrojem. Często czytam po dwie książki naraz, bo jednego dnia mam ochotę na jedną, drugiego - na drugą :) Dużo zależy oczywiście też od tego, czy książka mnie wciągnie. Jeśli tak, to nawet nastrój nie ma tu większego znaczenia :)
 
Która książka, z dotychczas przeczytanych, najbardziej zapisała się w Twojej pamięci i dlaczego. 
"Wichrowe Wzgórza" E. Bronte i "Droga" C. McCarthy'ego - to te książki najmocniej zagrały mi na uczuciach. To one sprawiły, że nie mogłam przez jakiś czas czytać innych książek, bo wiedziałam, że mnie rozczarują tylko dlatego, że nie są "Drogą" i nie są "Wichrowymi Wzgórzami" :)
 
Po co sięgniesz gdy masz ochotę na coś słodkiego? 
Po czekoladę, muffinki z kawałkami czekolady i ciasta mojej mamy :)
 
Do czytania książek, z którego gatunku literackiego żadna siła Cię nie zmusi? 
Na tę chwilę - chyba harlequinów. Staram się raczej być otwarta na wszelkie gatunki literackie, ale tak jak już pisałam - dużo zależy od nastroju.
 
Poleć mi jakiś fajny tytuł do sprawienia sobie "pod choinkę" :)
Może coś Kate Morton?
 
 
Pytania od Cherry:
 
Twoja ulubiona książka? Dlaczego?
Jak już pisałam wyżej - "Wichrowe Wzgórza" i "Droga".
 
Jakbyś mógł przenieść się w czasie, gdzie i kiedy byś się przeniósł? 
Do ery mezozoicznej :D Chciałabym na żywo zobaczyć, jak wyglądało życie na Ziemi kilkadziesiąt milionów lat temu. Paleontologia (nauka o skamieniałościach) to jedno z moich większych zainteresowań.
 
Jakie zwierzę masz/chciałbyś mieć i z jakim imieniem?
Nie posiadam w tej chwili żadnego zwierzątka, ale w przyszłości pewnie będę mieć psa :) Jeszcze nie myślałam nad imieniem.
 
Ulubiony przedmiot w szkole?
Język polski i w-f.
 
Najgłupsza rzecz, jaką zrobiłaś w życiu?
Zdarzyło mi się zrobić w życiu parę głupot, ale to niech pozostanie moją słodką tajemnicą :) 
 
Twój ulubiony napój?
Jeszcze dwa tygodnie temu napisałabym - kawa, lecz niedawno odkryłam herbatę zieloną&czerwoną z pigwą i trawą cytrynową, w której moje kubki smakowe z miejsca się zakochały :)  
 
Ile książek czytasz rocznie?
Nie mam pojęcia, nie liczyłam. Chyba dużo :)
 
Co ci przypomina dzieciństwo?  
Oj, dużo by tu tego wymieniać :) Zwykle są to drobne przedmioty typu zdjęcia samochodów z gum Turbo, karteczki z segregatorów, poza tym bajki, książki, programy telewizyjne itp.
 
Ulubiony program TV?
Ostatnio "Wojny magazynowe", "Ice Road Truckers", "Masterchef" (wersja polska, amerykańska i australijska).
 
Do jakiej książki zaglądasz najczęściej? 
Do "Słownika poprawnej polszczyzny" :)
 
Twoje największe marzenie?  
Mieć pracę, która będzie związana z moją pasją. Marzę również o tym, by zwiedzić trochę świata :) 
 
Nie napiszę kolejnych pytań, ani nie wytypuję kolejnych osób, bo chyba wszyscy, których chciałabym wyróżnić, już brali udział w zabawie :) 

P.S. Mógłby mi ktoś wyjaśnić, dlaczego ni stąd ni zowąd nagle zmienia mi się czcionka i dlaczego nie umiem tego naprawić???

30 komentarzy:

  1. Ciekawych rzeczy się o Tobie dowiedziałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Cieszę się, że są takie zabawy, w których można napisać o sobie troszkę więcej. No i można też poznać bliżej innych blogerów :)

      Usuń
  2. Fajne odpowiedzi. Ja też wzięłam udział w tej zabawie :) Zapraszam recenzje-literackie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że Ciebie też dopadło to szaleństwo ;) Ja jeszcze zwlekam z odpowiedziami, ale pewnie w tym tygodniu się złamie i w końcu wrzucę post także u siebie.
    CO do czcionki, Blogger czasem ma swoje humory i kaprysy, u mnie też pojawia się ten problem - zmieniam czcionkę, ale po zapisaniu okazuje się, że nie "zaskoczyła' i wszystko jest po staremu. I pozostaje tak niezależnie od tego, ile razy próbuję to zmieniać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezrobotna.pl w komentarzu poniżej zostawiła wskazówki, co można z tym zrobić :)

      Usuń
  4. Gdzie nie spojrzę, to wszędzie widnieje blogowa zabawa:-)Interesujące wypowiedzi. Dzięki nim mogłam się czegoś więcej o tobie dowiedzieć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe odpowiedzi :)
    A co do czcionki, to nie mam pojęcia :/ U mnie też czasem blog wariuje, ale na szczęście później samoistnie wszystko wraca do normy, uff..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jakoś samo nie chcę się naprawić, ale chyba mam już na to lekarstwo :)

      Usuń
  6. Ciekawe odpowiedzi na interesujące pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie dowiadywać się różnych rzeczy o innych osobach z blogosfery :-)
    w niektórych kwestiach miałybysmy takie same odpowiedzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Napracowałaś się przy odpowiedziach, ale dzięki temu co nieco Cię poznaliśmy :)
    "Ice Road Truckers" to także mój ulubiony program, oglądałam wszystkie sezony :)

    Nie wiem jaki masz problem z czcionką, bo ja widzę tą co zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak fajnie, że jest jeszcze ktoś, kto lubi "IRT" :) Mnie się nie udało tylko trzeciego sezonu obejrzeć w całości, ale mam nadzieję, że wkrótce będę miała szansę nadrobić to.

      Usuń
  9. dzięki że odpowiedziałaś na pytania :)
    bardzo mi się odpowiedzi podobają

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, napracowałaś się. Teraz przesyłam wirtualne pocałunki w obydwa policzki, gdyż - po pierwsze - jestem ogromnie wdzięczna za odpowiedzi na moje pytania, oraz - po drugie - swoimi odpowiedziami zyskałaś jeszcze więcej w moich oczach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moja, bardzo się cieszę z tego co piszesz :) Że nie zawiodłam :*

      Usuń
  11. Rzeczywiście dobrze się czasem czegoś nowego dowiedzieć o "koleżankach po fachu" :). Bardzo przyjemnie się ten mini (choć może nie taki mini) wywiad czytało.

    A co do czcionki, zwykle w takich sytuacjach zaznaczam cały tekst i klikam na ikonkę "T" z krzyżykiem (usuń formatowanie) w prawym górnym rogu strony z edycją posta. Za każdym razem pomaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodobało mi się bardzo stwierdzenie "koleżanka po fachu" :)

      Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź w sprawie czcionki :* Prawdopodobnie uratowałaś mnie przed dalszym szarganiem sobie nerwów :)

      Usuń
  12. Nie sądziłam, że aż tak bardzo uwielbiasz "Drogę" i "Wichrowe Wzgórza", chociaż obie książki kiedyś czytałam i muszę przyznać, że rzeczywiście zapadają w pamięć. Szczególnie "Droga", która mnie wymęczyła emocjonalnie i pozostawiła we mnie bardzo dziwne uczucia... Ale przy tym bardzo mi się podobała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi. Mnie również "Droga" wymęczyła emocjonalnie, przy tym uważam, że jest niezwykle wartościowa. Bardzo rzadko mi się zdarza czytać tak niesamowite powieści.

      Usuń
  13. Pewnie przekopiowałaś pytania z czyjegoś bloga. Mi się tak właśnie zrobiło. Metoda Bezrobotnej.pl jest niezawodna.

    A numer konta gdzie?? :P

    "Drogę " też uwielbiam I w książkowej, i w filmowej wersji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Numeru konta nie pamiętam ;)

      Pytania rzeczywiście skopiowałam, może dlatego pojawił się problem...

      Usuń
  14. Widzę, że ta zabawa opanowała blogową sferę. Ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zabawa fajna, ale chyba powoli już się kończy.

      Usuń
  15. Też rozczulają mnie małe psy czy kotki, ale tak jak Ty, wolę psy w wersji starszej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki tej zabawie można się dowiedzieć ciekawych rzeczy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń