wtorek, 30 kwietnia 2013

"Z literą w tle" - podsumowanie kwietnia



"Kwiecień gdy deszczem plecie, maj ustroi w kwiecie"



Myślę, że wielu uczestników wyzwania może uznać kwiecień za udany miesiąc. Literka "G" przypadła Wam do gustu, co mnie oczywiście bardzo cieszy :) Na ten miesiąc przewidziałam dla Was małą niespodziankę, ale... po kolei :)

Ostateczna lista uczestników i ich osiągnięcia przedstawiają się tak:

Nutinka - 15
Imani - 10 
Lina - 7
la_pinguin - 5 
Agnieszka czyta... - 4 
alison2 - 4
Anna.Sakowicz - 3 
Anytsuj - 3 
ejotek - 3 
AnnRK - 2 
Claire - 2 
Ema Pisula - 2 
Jenah - 2
jjon - 2 
Książkowe zauroczenie - 2 
Kwiecienka - 2 
Leanika - 2 
Magda - 2 
Magda K-ska - 2 
natanna - 2
Skrzat - 2 
Wiki - 2 
Agata P - 1 
anek7 - 1
Antyśka - 1 
Carlli - 1 
Franca - 1 
Gosia B - 1 
Kinga - 1 
koczowniczka - 1 
Krasnoludek - 1
madmad - 1
madziusia - 1
magdalenardo - 1 
monotema - 1 
Obsesja Kasiulka - 1 
Paulina - 1

Listę lektur naszych uczestników możemy obejrzeć TUTAJ


Liczba osób, która ukończyła wyzwanie z przeczytaną co najmniej jedną książką - 36
Łączna liczba książek przeczytanych przez uczestników - 95
Wśród autorów najlepsze wyniki osiągnęły w tym miesiącu dwie panie - Małgorzata Gutowska-Adamczyk i Tess Gerritsen.

W zeszłym miesiącu napisałam, że dotrzymanie Nutince kroku jest nie lada sztuką. Mimowolnie stworzyła ona coś na kształt wyzwania w wyzwaniu :) Nutinka jest niepokonana, lecz Imani naprawdę dzielnie sobie radziła, starając się dotrzymać kroku naszej zwyciężczyni. Dziewczyny, gratuluję Wam bardzo!!! Osiągnęłyście naprawdę wspaniałe wyniki! Na wyróżnienie zasługują również Lina (7 przeczytanych książek) i la_pinguin (5 książek).
Wszystkim uczestnikom gratuluję i bardzo dziękuję za wspólnie spędzony miesiąc :)


A teraz obiecana mała niespodzianka. Co byście powiedzieli na to, żebym na maj wyznaczyła nie jedną, a dwie literki? :) Mam nadzieję, że Wam się ten pomysł spodoba, bo daje on troszkę więcej możliwości niż dotychczas.
Zawędrujemy dziś na początek alfabetu i wyznaczam na ten miesiąc literki:  

"A"/ "B"

Macie już jakieś swoje typy?
Życzę Wam owocnych poszukiwań i czekam na zgłoszenia :)
 

P.S. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś linki do recenzji, proszę przesyłać, ponieważ listę mogę bez problemu uzupełnić. Przypominam też, że do końca dnia można zgłosić przeczytane książki w ramach marcowego wyzwania mimo tego, że nie wyrobiliście się z napisaniem recenzji. Kiedy recenzja zostanie napisana, proszę o przesłanie linku, a wtedy lista zostanie uzupełniona. 
Jak co miesiąc proszę o podmianę linku pod banerkiem, bo jak zwykle założona została nowa zakładka do wyzwania.

75 komentarzy:

  1. O kurczę, brawa dla Nutinki, jestem w szoku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona jest naprawdę niesamowita. Ja tyle książek nie jestem w stanie przeczytać w miesiąc, a co dopiero do jednego wyzwania :)

      Usuń
  2. dobrze się składa z literami na maj, bo akurat dzisiaj wypożyczyłam "Mroczny sekret", a nazwisko autorki zaczyna się na B :) mam w planach jeszcze "Wichrowe wzgórza", a może "Dziwne losy Jane Eyre". o ile trafię na nie w bibliotece, bo od dawna nie mogę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, "Wichrowe Wzgórza"... Może i ja się skuszę na ponowną lekturę :)
      Życzę udanej lektury "Mrocznego sekretu"!

      Usuń
  3. Łał! Naprawdę świetne wyniki. Mi się niestety nie udało przeczytać "Singli", jak się zaoferowałam. Po prostu zasypiam... :D
    Pomyślę jeszcze nad tymi literkami, bo teraz matura, trzeba pracę skończyć pisać, jeszcze czegoś się poduczyć. No w każdym razie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na złość, nie mam żadnej książki na A/B w zanadrzu na ten miesiąc... Czekam na kolejny i następne literki. Powodzenia wszystkim!

      Usuń
    2. Oj, to naprawdę szkoda... A wydawało mi się, ze dwie litery dają większe możliwości, a tu wygląda na to, że niekoniecznie :( Mam nadzieję, że za miesiąc już dobrze trafię :)

      Usuń
  4. O rany - ja znów spóźniona - Grimes Martha "Pod anodynowym naszyjnikiem"
    http://anek7.blogspot.com/2013/04/kradziez-pobicie-anonimy-i-morderstwo.html

    Co do planów to jeszcze nie wiem - muszę się w półkach rozejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nutinka jest już naszym wyzwaniowym guru :-) Na obie literki sporo książek mi się zebrało. Byle by czas pozwolił choć połowę z nich przeczytać ;-) Ale w wyzwaniu oczywiście udział biorę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo dla Nutinki :) A/B powiadasz... hmmm :) Mam już kilka typów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie gratuluję uczestnikom, zwłaszcza Nutince i Imani! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, jeszcze ja chciałabym się dopisać ze swoją kwietniową książką:) Można jeszcze podesłać? W końcu kwiecień jeszcze się nie skończył:)

    OdpowiedzUsuń

  9. Gratuluję wszystkim serdecznie, a szczególnie Nutince. Jest niesamowita:)
    Ja niestety nie podołałam wyzwaniu, ale nie poddaję się, i biorę udział dalej. Nie ukrywam, że nie mam zbyt dużo książek z literkami A i B. Jak na razie znalazłam u siebie "Chłopca w pasiastej piżamie" Johna Boyne'a:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie będę polować na "Chłopca w pasiastej piżamie". Bardzo bym chciała przeczytać tę książkę.
      Może w ciągu tego miesiąca wpadnie Ci jeszcze w ręce coś odpowiedniego :)

      Usuń
  10. Gratulację dla wszystkim. Mi ten kwiecień gdzieś uciekł i się nie wyrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla Nutinki to ja proponuję osobną kategorię stworzyć:) A/B to u mnie na pewno będzie Akunin, a co jeszcze to zobaczę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj rzeczywiście, nie będzie łatwo z Nutinką wygrać :) Ciekawe, komu się to pierwszemu uda?

      Usuń
  12. bardzo mi się podoba to połączenie dwóch literek :) mam nadzieję, że mój majowy wynik będzie lepszy niż kwietniowy, chociaż Nutinki na pewno nigdy nie dogonię hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomysł Ci się spodobał :) Powodzenia!

      Usuń
  13. Biorę udział również i w tym wyzwaniu! Literki A/B bardzo mi przypadły i mam nadzieje przeczytać więcej niż jedną książkę... Zresztą teraz mam więcej czasu, gdyż jestem w końcu po egzaminach... No nic zobaczymy co mi z tego wyjdzie!
    Pozdrawiam i gratuluje wszystkim uczestnikom;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech egzaminy... :) Fajnie, że już masz to za sobą :)
      Trzymam kciuki za powodzenie w wyzwaniu :)

      Usuń
  14. Nutinka wymiata! A taka byłam dumna z moich dwóch tytułów. :P

    W tym miesiącu będzie trudniej, niby dwie literki, a jakoś nic mi nie pasuje. Hm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, troszkę szkoda, ale mam nadzieję, że jednak coś się znajdzie :)

      Usuń
  15. Gratulacje dla wszystkich - szczególnie dla Nutinki i Imani :) Na razie nie deklaruję co przeczytam, ale na literkę A lub B coś się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nutince gratuluję! ja tyle czasu nie mam....
    Czy w ogóle muszę pisać, że na pewno coś przeczytam na A lub B? Fajnie że są dwie literki - faktycznie większe szanse dopasowania do różnych wyzwań, współprac i osobistych chęci :) na pierwszy rzut oka mam na półce 4 pasujące książki, a co się uda zobaczę w praniu, zwłaszcza że tak naprawdę to Gutowska-Adamczyk znów pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nitinca wymiata :D

    Moje propozycje na maj:
    Rykoszet- S.Brown
    Potomkowie Clary- F. Bourdin
    Dzieci z chmur- J. Bigos i B. Mozer
    To nie Chicago- K. Boie

    Na dzień dzisiejszy to 4 pozycje z mojej półki, ciekawa jestem ile uda mi się ich faktycznie przeczytać?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa jestem, skąd pomysł i jaka jest przyczyna zmiany formuły wyzwania?

    Muszę powiedzieć, że dotychczasowa formuła bardzo mi pasowała. Była bardzo klarowna i logiczna, no i pomocna, bo zawężała wybór. Książek do przeczytania jest zawsze za dużo... A teraz trzeba wybierać z listy 2 razy obszerniejszej. Będzie ciężko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, przepraszam :) Chciałam Wam zrobić małą niespodziankę w tym miesiącu i troszkę uatrakcyjnić wyzwanie, ale widzę, że nie bardzo mi się to udało... :/
      To był tylko taki pomysł (przyznaję, bardzo spontaniczny) na ten miesiąc. Nie miałam zamiaru zmieniać zasad na zawsze, więc w czerwcu wszystko wróci do normy :)

      Usuń
  19. Jak co miesiąc mówię, że wezmę udział, a potem nic z tego nie wychodzi... Ale na obie literki, A i B, czekałam od początku wyzwania i mam trochę książek takich w zanadrzu, więc może tym razem się uda! :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nutinka the best! Gratuluje serdecznie!
    Sama oczywiscie tez jestem zadowolona i to nawet bardzo.
    Mnie zmiana na dwie litery nie przeszkadza, nawet cieszy.
    Oczywiscie biore udzial i w maju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      I gratuluję jeszcze raz! W tym miesiącu to już nie byłam taka pewna, czy Nutinka wygra, widząc Twoje poczynania :)

      Usuń
    2. Ja bylam pewna :)
      Nutinka ma ogromne mozliwosci pochlaniania ksiazek:)
      W tym miesiacu bedzie duzo slabiej u mnie, bo urlop mi sie szykuje u rodziny, wiec i czasu bedzie mniej.

      Usuń
  21. Nie widzę siebie, czyżby mnie oczy zawiodły?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wiem, że w niektórych wyzwaniach jest troszkę inaczej, ale w tym zaliczam zadanie tylko w przypadku, gdy uczestnik nadeśle link z recenzją. Samo zgłoszenie nie wystarczy. Kiedy podeślesz link, to na sto procent znajdziesz się na liście :)

      Usuń
  22. Jestem pełna podziwu i dla Nutikni i dla Imani. Wyniki niesamowite!
    Ale przyznam, że bardziej podobało mi się z jedną literką na miesiąc- była szansa bardziej pokombinować i odkryć więcej nowych książek/autorów.
    Co nie zmienia faktu, że pierwszą książkę na maj już mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Te dwie literki, to był mój tylko jednorazowy wybryk :) W czerwcu wszystko wróci do normy :)

      Usuń
  23. Już się cieszę i się dołączam;)

    OdpowiedzUsuń
  24. ku podpowiedzi - propozycje:
    Alex Joe
    Aellen Richard
    Ashley Anne
    Bakari Bahia
    Brown Dan
    Beaton M.C.
    Braun L.J.
    Allen Sarah Adison

    nie ukrywam, że to nie całość moich półek... wszystkich nie przeczytam w maju.
    W poprzednim poście wyrażałam zachwyt że dwie literki to więcej możliwości, ale potej kontroli półek to - ubolewam :( może rozszerzymy to na 2 miesiące to dwie literki? :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł! Jestem za :)

      Usuń
    2. Hmm... pomyślę o tym...
      Bardzo możliwe, że przeprowadzę sondę wśród wszystkich uczestników wyzwania, czy też piszą się na takie rozszerzenie :)

      Usuń
    3. sonda to bardzo dobry pomysł :) tylko nie polecam tej z blogspota bo głosy znikają

      Usuń
  25. Ale Nutinka i Imani wymiatają! :-) Super!
    W maju kontynuuję Twoje wyzwanie - "A" jak Axelsson :-)
    Mam jeszcze małą poprawkę - przeczytałam trzy książki, tyle że na razie tylko dwie doczekały się recenzji :-)
    Zapraszam też do siebie na uniwersalne wyzwanie, które rusza od dzisiaj ;-)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, w tym wyzwaniu zaliczam tylko te książki, które doczekały się recenzji (lub zwykłej opinii). Takie zasady ustalone były na początku i raczej nie będę ich zmieniać. Kiedy nadeślesz zaległy link, wprowadzę poprawki na liście :)
      Mam nadzieję, że to nie zniechęci Cię do dalszego udziału w wyzwaniu :)

      Za chwilę zajrzę do Ciebie, żeby zobaczyć Twoje wyzwanie :)

      Usuń
  26. Fajne literki w tym miesiącu, mam już nawet swój typ. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. O, aż dwie literki? Faktycznie, to daje większe pole do popisu. Później się porozglądam po półkach i postaram się wyrobić tą moją miesięczną normę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz dla siebie coś ciekawego :)

      Usuń
  28. Zgłaszam się na razie z Joe Alexem a potem jeszcze pomyślę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olśniło mnie w chwilę po wysłaniu mam już pierwszą recenzję http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/05/mcbeaton-hamish-macbeth-i-smierc.html

      Usuń
    2. Druga : http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/05/autor-chris-bradford-tytu-mody-samuraj.html

      Usuń
    3. Wow, już dwie! Świetny wynik na początek :)

      Usuń
  29. Witaj Jenah,
    zaczęłam po bożemu, czyli od A :)

    Joe Alex - "Jesteś tylko diabłem"

    http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/05/joe-alex-wspomnienie-dobrego-stylu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joe Alex to też mój typ na ten miesiąc. Na mojej półce leży już "Gdzie przykazań brak dziesięciu" :)

      Usuń
  30. Z chęciom się przyłączę ;D Szukam coś odpowiedniego na półce właśnie ;D Coś na pewno się znajdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za udane poszukiwania :)
      Bardzo się cieszę, że do nas dołączasz :) Życzę powodzenia!

      Usuń
  31. Dziękuję wszystkim za miłe słowa. :) Faktycznie, mam trochę czasu do dyspozycji i przeznaczam go na książki i filmy, nie zaniedbując jednak rodziny.
    Gratuluję pozostałym uczestnikom, szczególnie Imani, która bardzo dzielnie mnie goniła. :)
    Przyznam, że też, jak niektórzy, wolałabym jedną literkę, zwłaszcza że na A i B mam dosyć mało na półkach i musiałabym szukać czegoś w biblio, a to jest doskonała okazja do odkryć nowych autorów. Ale jakoś szczególnie mi to też nie przeszkadza, dam radę. ;)
    W ostatnich dniach byłam w świecie bez netu, ale nie wytrzymałam i kazałam mężowi sprawdzić, jaka literka będzie w maju. No i zaraz coś znalazłam w swoich starych, nieprzeczytanych książkach, co pasuje do obu (pisarz ma podwójne nazwisko), więc nawet start miałam niezły. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutinko, Ty jesteś absolutnie niesamowita! Podziwiam bardzo Twój zapał czytelniczy, bo choć też mam sporo czasu do dyspozycji, zdarzają mi się chwile, że zupełnie tracę koncentrację i czytanie nie sprawia mi przyjemności. Kochana, nie sądzę, żeby ktoś Ci zarzucał zaniedbywanie rodziny, my Cię podziwiamy, że tak fajnie to wszystko ogarniasz :)

      Jeśli chodzi o ten miesiąc, chciałam zrobić uczestnikom wyzwania małą niespodziankę, proponując dwie literki, ale nie wszystkim się to spodobało, więc bardzo jest prawdopodobne, że te dwie literki będą aktualne również w czerwcu :)

      Usuń
    2. Ja tylko perfidnie wykorzystuję okazję, żeby przeczytać coś ze swoich zasobów. Mam taką listę własnych książek i z niej mi najłatwiej wybierać właśnie alfabetycznie. Chociaż nałóg robi swoje i biblioteczne półki też zawsze przepatrzę literkowo. ;)

      Obie literki też w czerwcu bardzo by mi pasowały. Dzisiaj tyle fajnych tytułów znalazłam, że znowu mi sporo zostanie. ;)

      Usuń
  32. O świetna wiadomość - wybór literek :)
    Mam już jedną, dzisiaj skończyłam "Galerię uczuć" Aliny Białowąs, recenzję napiszę w ciągu dwóch dni :)

    Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć coś jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowo się rzekło... jest i recenzja :)
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/05/alina-biaowas-galeria-uczuc.html

      Usuń
  33. Zgłaszam się! Litera A bardzo mi pasuje :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) W takim razie zapisuję Cię na listę i trzymam kciuki za powodzenie! :)

      Usuń
  34. I chyba tylko jedna w tym miesiącu przeczytana w wyzwaniu będzie :/

    "Dzieci z chmur", Justyna Bigos, Beata Mozer
    http://zksiazkawdloni.blogspot.com/2013/05/dzieci-z-chmur-opowiesc-o-adopcji-i.html

    OdpowiedzUsuń