niedziela, 19 sierpnia 2012

Top 10 - Książki, które chcielibyśmy znów przeczytać



Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.






Ten akurat temat, czyli "Książki, które chcielibyśmy znów po raz pierwszy przeczytać" podpatrzyłam u Trinity (link). Nigdy wcześniej nie brałam udziału w takiej akcji, więc pomyślałam, że może i ja spróbuję :) 



"Wichrowe wzgórza" Emily Brontë

To zdecydowanie pozycja nr 1 w całym moim zestawieniu. Ja po prostu kocham tę powieść! Żałuję bardzo, że nie mogę tak po prostu zapomnieć tego, co w niej było, by móc przeczytać ją jeszcze raz z tymi samymi emocjami. "Wichrowe wzgórza" zawsze będą mi się kojarzyć z cudowną piosenką Kate Bush "Wuthering Heights" (do posłuchania)Jeśli chodzi o ekranizację powieści, któż lepiej mógłby zagrać mroczną postać Heathcliffa jak nie genialny Ralph Finnes?

"Heathcliff, it's me, your Cathy, I've come home, I'm so cold, let me in your window..."



"Milczący zamek" Kate Morton

Stara posiadłość, mroczne tajemnice, i jako wisienka na torcie opowiadanie "Prawdziwa historia Człowieka z Błota". To jest to, co tygryski lubią najbardziej :)









"Fabrykantka aniołków" Camilla Läckberg

To było moje pierwsze i niezwykle udane spotkanie z tą autorką i w ogóle literaturą skandynawską. 








"Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" Stieg Larsson

Genialna książka! Sądzę, że do tego zestawienia mogłabym jeszcze dorzucić drugi i trzeci tom "Millennium", ale jestem właśnie w trakcie czytania "Dziewczyny, która igrała z ogniem", więc nie do końca mogę to zrobić :) Ale już na tym etapie mogę stwierdzić, że... podoba mi się :)






"Niewytłumaczalne zjawiska" Victor Farkas

Myślę, że niewiele osób kojarzy tę książkę. Niewytłumaczalne zjawiska, jak np. tajemnicze zniknięcia, zagadka Trójkąta Bermudzkiego, statki widmo, spontaniczne samozapłony itp. niekoniecznie muszą interesować każdego. Ja akurat od najmłodszych lat jestem zafascynowana tym tematem. Do dziś pamiętam, jak piorunujące wrażenie zrobiły na mnie opowiadania zawarte w tej książce. A czytałam je dosyć dawno. 




cały cykl "Mroczna wieża" Stephena Kinga

Stephen King tworząc ten cykl, inspirował się poematem Roberta Browninga "Child Roland to the Dark Tower Came" oraz "Ziemią jałową" Thomasa Stearnsa Eliota. Okazało się też, że spory wpływ na powstanie "Mrocznej Wieży" miała trylogia "Władca Pierścieni". I to by się zgadzało, bo sporo widać podobieństw. 

Ach... Dużo bym dała za możliwość śledzenia losów Rolanda z Gilead, (który wciąż mi się kojarzy z Clintem Eastwoodem :)) po raz pierwszy. 


"Pamiętam cię" Yrsa Sigurđardóttir

Całkiem niedawno pisałam o tej książce (o tu). Jeszcze długo będę ją pamiętać...









"Cukiernia pod Amorem" Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Cała saga bardzo mi się podobała, ale to pierwsza część pt. "Zajezierscy" zdobyła moje serce. 








"Otuleni deszczem" Charles Martin

Trudno mi jest powiedzieć, co takiego szczególnego jest w tej książce, że tak bardzo zapadła mi w pamięć. Myślę, że to po prostu jedna z najbardziej wzruszających powieści jakie czytałam. Podobne, choć troszkę mniejsze emocje, wywołało jeszcze "Bez mojej zgody" Jodi Picoult.





"Zanim zasnę" S.J.Watson

Jest to jeden z najlepszych debiutów, z jakimi miałam do tej pory do czynienia! Rewelacyjna książka!

14 komentarzy:

  1. ach Wichrowe wzgórza - klasyka
    reszta to książki, które może kiedyś przeczytam :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe zestawienie:)). "Wichrowe Wzgórza"? Koniecznie muszę nadrobić zaległości i przeczytać tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie specjalnie lubię wracać do pozycji już przeczytanych, jednak wszystkie trzy części "Cukierni pod Amorem" czekają na półce na powtórkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Wichrowe..." właśnie czytam, dopiero pięćdziesiąt stron więc na razie mnie nie porwała. Masę książek przeczytałabym drugi raz...."Mistrz i Małgorzata", "Opowieść podręcznej" przychodzą mi pierwsze na myśl, jeszcze Sagę Lodu i Ognia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nadal powtarzam sobie, ze ponownie siegne po "1984" Orwella :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę przeczytać "Wichrowe Wzgórza" :)
    A "Cukiernię pod Amorem" właśnie czytam. Drugi raz :D Uwielbiam tą sagę.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja odczuwam palącą potrzebę ponownej lektury "Wichrowych wzgórz" :) Reszty przedstawionych przez Ciebie pozycji niestety nie znam, ale mam nadzieję, że kiedyś to nadrobię...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. mam w planach Milczący zamek, Mężczyzn, którzy... czytałam i też chętnie kiedyś wrócę do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Wichrowe wzgórza" jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie znów bym przeczytała "Wichrowe wzgórza" :) A "Cukiernię..." mam właśnie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nidy nie czytam książek po raz drugi, co prawda jako nastolatka przerobiłam kilka razy Sagę o ludziach lodu, ale później już nigdy mi się to nie zdarzyło.
    Twoja lista brzmi bardzo interesująco, zresztą tytuły z niej są na mojej liście książek do przeczytani :)
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej chyba odpowiada mi z podanych książek Lackberg, cała saga strasznie mnie wchłonęła, i jestem zachwycony!
    No i King, muszę się wreszcie za niego zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Połowy tych książek nie znam, widzę, że warto je przeczytac (dla mnie to będzie pierwszy raz:)

    OdpowiedzUsuń