czwartek, 18 lipca 2013

Małe ogłoszenie i dwie zabawy

Na początek małe ogłoszenie :)

W miejscu, które służy prezentacji moich książek na wymianę lub sprzedaż, czyli w "Bazarkowie" zaszły zmiany. Dodałam sporo książek, ale także pojawiła się nowa kategoria - "antykwariat". Tam umieszczone zostały książki mniej lub bardziej wysłużone, ale może znajdzie się ktoś, komu wpadnie coś w oko :)

Zapraszam serdecznie!

    


A teraz dwie zabawy :) Osobom, które mnie nominowały bardzo dziękuję :)

Oto odpowiedzi na pytania od Kryzysowej Narzeczonej, przez którą zostałam nominowana do zabawy Liebster Blog Award. 

1. Gdybyś mogła na jeden dzień stać się kimś innym, kim chciałabyś być?
Naukowcem :) Archeologiem bądź paleontologiem odkopującym "skarby" ukryte w ziemi, astronomem "przeczesującym" niezliczone galaktyki w poszukiwaniu nowych gwiazd i planet...

2. Czy dla Ciebie wygląd ma większe znaczenie niż charakter?
Absolutnie nie! Wiele razy przekonałam się o tym, że pozory mogą mylić.

3. Czego nigdy nie potrafiłabyś wybaczyć?
Chyba nie będę tu oryginalna - zdrady, oszukiwania przez osobę, której ufam.

4. Kim chciałaś zostać w dzieciństwie?
Piosenkarką :) Na szczęście szybko mnie wyprowadzono z błędu :)

5. Czego najbardziej się boisz?
Wysokości. Mój paniczny lęk z tym związany chyba pogłębia się wraz z wiekiem...    

6. Znak zodiaku?
Ryby :) 

7. Co widzisz z okna w swoim pokoju?
Niestety, nic ciekawego. Tylko sąsiednie budynki.

8. Co chciałabyś studiować (lub co studiujesz)?
To już za mną, ale chętnie powróciłabym na studia np. na bibliotekoznawstwo.

9. Najlepsze miejsce na wakacyjny wyjazd?
Tam, gdzie miałabym ciszę i spokój, czyli góry i mało uczęszczane szlaki :)

10. Jaki serial oglądasz?
Niewiele tego. Serial, który zrobił ostatnio na mnie spore wrażenie, to "Spartakus". Na początku nawet nie zwróciłam na niego uwagi, ale mąż oglądał i powoli się wciągnęłam :)

11. Najładniejszy kolor oczu/włosów.
Nie mam konkretnych typów. 




I jedna z dwóch zabaw, do których zostałam nominowana przez Agnieszkę Perzkę



Dziesięć książek, które najbardziej mi się podobały:
1. Cormac McCarthy - "Droga"
2. wszystkie powieści Majgull Axelsson
3. Kate Morton - "Milczący zamek"
4. Yrsa Sigurdardottir - "Pamiętam cię"
5. David Mitchell - "Atlas chmur"
6. Jose Saramago - "Miasto ślepców"
7. Camilla Lackberg - "Fabrykantka aniołków"
8. Jesse Bullington - "Smutna historia braci Grossbart"
9. Stieg Larsson - "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet", "Dziewczyna, która igrała z ogniem"
10. Emma Donoghue - "Pokój" 

Dziewięć książek, które mi się nie podobały:
Trudno mi wymienić tyle tytułów, bo zazwyczaj te książki, które mi się nie podobają, po prostu nie kończę.  

Osiem blogów, które najczęściej odwiedzam:
Przepraszam, ale nie mogę wymienić, bo po prostu nie umiem się zdecydować.  

Siedem książek, które chcę przeczytać:
1. Isabel Allende - "Dom duchów"
2. Jeffrey Ford - "Portret pani Charbuque. Asystentka pisarza fantasy"
3. Paolo Giordano - "Samotność liczb pierwszych" 
4. Yrsa Sigurdardottir - wszystko, co jeszcze nie czytałam
5. Charles Martin - "Kiedy płaczą świerszcze"
6. Jo Nesbo - wszystko
7. Guillaume Musso - "Papierowa dziewczyna"   

Sześć powodów, by sięgnąć po książkę:
Każdy powód jest dobry :)  

Pięć powodów, by nie sięgać po książkę:
Nie przeczytam książki, jeśli w ogóle nie mam na nią ochoty. 
To, co również mnie zniechęca, to opinie innych. Jeśli widzę, że książka nie podoba się większości czytelników, raczej po nią nie sięgnę. Reszta to szczegóły, które nie są już tak dla mnie bardzo istotne np. beznadziejna okładka, autor, na którym się wcześniej zawiodłam itp.

Cztery miejsca, gdzie najlepiej się czyta:
Mój fotel - to przede wszystkim :) Rzadko czytam gdzieś indziej.  

Trzech autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:
Nie mam takich.  

Dwie dobre ekranizacje:
"Władca Pierścieni" - tylko to w tym momencie przychodzi mi na myśl.  

Jeden autor niesłusznie zapomniany:
To chyba ten, o którym ja również zapomniałam... :/ 

26 komentarzy:

  1. Przeczytałam Twoje odp. z przyjemnością :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, rotacja książek w toku :D Dzisiaj wysłałam z rana, jak się poczta spręży, do jutra może dojdzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się nie mogę doczekać :) Mąż też (on chyba nawet bardziej), bo oboje czytaliśmy pierwszą część "Africanusa" i nam się bardzo podobała :)

      Usuń
    2. Jenah mówisz że "Africanus" świetny jest? Bo mam od dłuższego czasu na półce i waham się. Lecę czytać Twoją recenzję, bo chyba przegapiłam :/

      Usuń
    3. Recenzję napisałam już dość dawno :)
      Mnie "Africanus" bardzo się podobał, ale pewnie już o tym czytasz :)

      Usuń
  3. "Siedem książek, które chcę przeczytać:(...)
    6. Jo Nesbo - wszystko"

    Słusznie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Już się nie mogę doczekać, kiedy wreszcie dopadnę książki Nesbo. Tyle dobrego o nich słyszałam :)

      Usuń
  4. Dziękuję bardzo, ze wzięłaś udział w zabawie:)))
    Pięknie wybrnęłaś przy jednym z pytań. Tym w którym trzeba wymienić najczęściej odwiedzane, "ulubione" blogi. Żałuję, ze nie napisałam tak samo. Chociaż zaznaczyłam, że jest ich wiele, to niektórzy czują się teraz pokrzywdzeni, a ja nie chciałam nikogo urazić:(
    Pozdrawiam Cię serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, żeby ktoś poczuł się pokrzywdzony :) Tak myślę. Przy takim ogromie fajnych blogów naprawdę ciężko wytypować tylko osiem i każdy powinien to zrozumieć. Nawet ten, którego się nie wymieniło :)

      Usuń
    2. A ja dostałam e-maila własnie w tej sprawie:( Trudno.
      Ja też uważam tak jak Ty,a wymieniłam głównie te osoby, które najczęściej komentują moje posty, żeby właśnie nikogo nie skrzywdzić.

      Usuń
    3. E-maila? Ktoś jednak poczuł się skrzywdzony?
      P.S. Masz wiadomość na LC :)

      Usuń
    4. To tylko zabawa, więc dziwię się, że ktoś się do tego stopnia przejął. Agnieszka też mnie zaprosiła do "55", muszę się w końcu zmobilizować i odpowiedzieć na pytania:)

      A tak poza tym to ja również boję się wysokości i podobnie jak Ty mam wrażenie, że z wiekiem jest coraz gorzej:) "Drogę" uwielbiam!

      Usuń
  5. gratuluję nominacji świetnego pracowitego bloga

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe odpowiedzi, widzę w Tobie przyszłego/niedoszłego dyplomatę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporej ilości książek się pozbywasz. Ja jestem okropnym chomikiem i nie umiem się rozstać z wieloma rzeczami :/ Fajna zabawa i ciekawe odpowiedzi :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście sporo się tego uzbierało :) Ale sporo się także uchowało, więc robię po prostu miejsce na coś nowego :)

      Usuń
  8. Zaraz zajrzę na twoje Bazarkowo. Widzę, że zabawa ostatnio króluje na blogach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe odpowiedzi. Zgadzam się z tobą co do pytania 3. A tak w ogóle, to chyba każda mała dziewczynka chce zostać piosenkarką. Nie wiem skąd się to bierze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też mam w planie twórczość Jo Nesbo :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne studia masz w marzeniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już pierwsze spotkanie z Jo Nesbo mam za sobą i było bardzo udane. Zaczęłam od "Łowców głów".

    Bardzo ładnie wybrnęłaś z tym pytaniem o ulubione blogi. Ja też miałam dylemat. I też wolałabym, by można było wytypować więcej, bo rzeczywiście trudno się zdecydować :(

    Pamiętam, że w podstawówce chciałam być archeologiem, może dlatego, że miałam świetną panią od historii. A skończyłam tak samo nieżyciowy kierunek studiów - filologię polską ;)

    OdpowiedzUsuń