poniedziałek, 11 czerwca 2012

"Cukiernia pod Amorem" Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Autor: Małgorzata Gutowska-Adamczyk
Tytuł: Cukiernia pod Amorem (tom I - Zajezierscy, tom II - Cieślakowie, tom III - Hryciowie)
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: (I - 466, II - 470, III - 450)


Tak się akurat złożyło, że przeczytawszy dwa pierwsze tomy, na trzeci tom musiałam poczekać dość długo. Kiedy parę dni temu siostra pożyczyła mi "Hryciów", obawiałam się, że w mojej pamięci mogło zostać zbyt mało z treści poprzednich tomów. Ale nie! Już po pierwszym rozdziale czułam się tak, jakby tej przerwy w ogóle nie było.

Od samego początku saga wciąga niesamowicie. Niemal pozazdrościłam Idze tego, że może pochwalić się bogatą i ciekawą historią rodzinną :) Wszystko zaczyna się od odkrycia zmumifikowanych zwłok podczas wykopalisk archeologicznych w Gutowie. Kobieta ma na palcu pierścień należący do znamienitego rodu Zajezierskich. Kim jest ta kobieta i w jaki sposób weszła w posiadanie owego klejnotu? Na te pytania stara się znaleźć odpowiedź Iga Hryć. Wówczas poznajemy zawikłane losy rodzin Zajezierskich, Cieślaków i Hryciów.

Z tego, co wiem, zakończenie powieści wielu czytelników zawiodło lub pozostawiło lekki niedosyt. Ja mam trochę inne odczucia. Mnie się spodobały te niedomówienia. Takie nieszablonowe rozwiązanie daje naszej wyobraźni pole do popisu. Czemu zawsze musimy mieć podane wszystko na tacy? :)

Polecam, polecam i jeszcze raz polecam!   

Moja ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz